ساخت انیمیشن کامپیوتری، استدیو مکس، نرم افزارهای بازی سازی و طراحی 3 بعدی

ساخت انیمیشن کامپیوتری، استدیو مکس، نرم افزارهای بازی سازی و طراحی 3 بعدی (http://3d.harferooz.com/index.php)
-   Quest 3D (http://3d.harferooz.com/forumdisplay.php?f=281)
-   -   Quest 3D (http://3d.harferooz.com/showthread.php?t=392)

3dman 24-08-2010 02:19 PM

Quest 3D
 
http://upload.harferooz.com/images/2...3dtoplogo4.jpg

می گویند که با این ابزار هم می توان بازی ساخت. این ابزار هم چند سالی است که در ایران رواج پیدا کرده است. این نرم افزار بهترین قابلیت ها را برای نمایش عناصر معماری و جلوه های ویژه دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای کارهای شبیه سازی است. چرا که به راحتی می توان تمام اشیا و مدلهای مورد نظر را در یک مرحله گذاشت و بصورت RealTime نمایش داد. به خاطر همین توجه بسیاری از علاقه مندان به شبیه سازی را در جهان به خودش جلب کرده و بسیاری از پروژه های معماری و شبیه سازی های مختلف توسط این ابزار اجرا شده است. امّا این ابزار فقط یک نرم افزار برای کارهای شبیه سازی است نه یک موتور ساخت بازی. و متاسفانه این اشتباهی است که باعث شده خیلی ها از Quest به عنوان یک نرم افزار و یا حتی موتور ساخت بازی یاد کنند!!! البته شاید سازندگان Quest برای بازارگرمی و فروش بیشتر اظهاراتی را در مورد ساخت بازی با Quest انجام داده باشند اما بسیاری از کاربران این نرم افزار در تالارهای گفتگوی پایگاه اینترنتی نرم افزار تاکید کردند که Quest فقط یک ابزار برای شبیه سازی است و نمی تواند تمام امکانات را برای ساخت یک بازی سه بعدی تجاری و کامل در اختیار شما قرار دهد. هیچ بازی کاملی که توسط این نرم افزار ساخته شده باشد مشاهده نشده است. این فقط یک نرم افزار برای ساخت یک مرحله و راه رفتن در آن است. در عین حال یک مشکل بزرگ دیگر هم در پیش رو دارید. حجم کار به شدت بالا می رود. در حالی که تمامی بازی سازان جهان تلاش می کنند از پیچیده ترین الگوریتم های فشرده سازی استفاده کنند تا حجم کارشان پایین بیاید شما با چند کلیک ساده حجم کارتان را نا خواسته به بالاترین حد ممکن می رسانید. این نرم افزار برنامه نویسی خاصی ندارد و شما باید از طریق کانال ها و نوشتن دستورات ساده در آنها کارها را پیش ببرید. متاسفانه در کشور ما برخی کاربران ساده لوح تا چند تصویر از نمونه کارهای یک نرم افزار را می بینند به سرعت هیجان زده می شوند و بدون این که ابتدا در مورد ساختار موتور یا نرم افزار تحقیق کنند و بعد کار را شروع کنند به سرعت در همان ابتدا کار را با آن شروع می کنند و وقتی متوجه اشتباه شان می شوند که ساعتهای فراوانی از عمرشان را تلف کرده و در آخر هم باید همه چیز را از ابتدا شروع کنند. و هیچ چیز جز اجرای چند تکنیک گرافیکی که در نرم افزارهایی همچون Render Monkey هم می توانستند بکنند عایدشان نمی شود.

http://upload.harferooz.com/images/393ad10.jpg


اکنون ساعت 07:26 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3 می باشد.

Powered by vBulletin Version 3.8.12 by vBS
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Free Persian Language By Harfe rooz Ver 3.0